Senaste nytt

Information till våra kunder och samarbetspartners med anledning av coronavirus

Våra kunders och medarbetares säkerhet är av högsta vikt för oss. Vi följer därför noga nyheter, information och rekommendationer från Folkhälsomyndigheten. I tillägg till dessa rekommendationer har ett antal försiktighetsåtgärder tillämpats i hela Motum-koncernen sedan den 27 februari 2020. Bland annat har alla utlandsresor i tjänsten ställts in, längre tjänsteresor inom Sverige minimerats och riskbedömningar genomförts av alla medarbetare som varit på resor utomlands sedan mitten av februari. I de fall där risk för smitta utomlands förekommit har den berörda medarbetaren arbetat hemma i 14 dagar.

Vi kommer vid behov att fatta beslut om ytterligare åtgärder för att minimera risken för våra medarbetare och säkerställa leverans till alla våra kunder.

Vid frågor kring ovan, vänligen kontakta:
Charlotte Teglgaard, Kommunikationschef Motum
Tel: 0725 0125 22
Epost: charlotte.teglgaard@motum.se.

Motum-koncernen inför digitala kundfakturor

Som ett led i Motums arbete med att minska koncernens miljö- och klimatpåverkan kommer samtliga dotterbolag uppmana sina kunder att gå över till att ta emot digitala kundfakturor.

Syftet med att gå över till digitala fakturor är att minska pappersförbrukningen och antalet transporter.

Följande text kommer att finnas med på alla Nordisk Hiss i Värmlands kundfakturor från och med idag:

Som ett led i hållbarhetsarbetet på Nordisk Hiss i Värmland arbetar vi aktivt med att minimera bolagets miljö- och klimatpåverkan. Vårt mål är bland annat att minska pappersförbrukningen och antalet transporter. Vi uppmanar därför alla våra kunder att gå över till att ta emot fakturor digitalt, antingen per e-post eller Svefaktura.
Om ni önskar att ta emot fakturor digitalt, vänligen skicka er e-postadress för PDF-faktura, alternativt ert GLN-nr samt tjänsteleverantör för Svefaktura till oss på info@nordiskhiss.se
Vi kommer per 1/4 2020 att införa en fakturaavgift på 49 kr per faktura på samtliga pappersfakturor.

Tack för att ni är med och bidrar till en hållbar framtid.

För mer information kring övergången till digitala kundfakturor, vänligen kontakta Charlotte Teglgaard, Kommunikationschef Motum.  charlotte.teglgaard@motum.se / 0725 0125 22

Nordisk Hiss i Värmland tecknar nytt avtal med Karlstads Bostads AB

Nordisk Hiss i Värmland har tecknat ett nytt avtal med Karlstads Bostads AB (KBAB) gällande service och reparation av 260 hissar.

– Vi är mycket glada över att Nordisk Hiss i Värmland även i fortsättningen kommer att leverera hisservice och reparationer av hög kvalitet till KBAB, säger Jonas Jacobsson, VD Nordisk Hiss i Värmland.

Avtalet trädde i kraft 1 oktober 2019 och löper i två år med möjlighet till förlängning upp till 4 år.