Senaste nytt

Motum-koncernen inför digitala kundfakturor

Som ett led i Motums arbete med att minska koncernens miljö- och klimatpåverkan kommer samtliga dotterbolag uppmana sina kunder att gå över till att ta emot digitala kundfakturor.

Syftet med att gå över till digitala fakturor är att minska pappersförbrukningen och antalet transporter.

Följande text kommer att finnas med på alla Nordisk Hiss i Värmlands kundfakturor från och med idag:

Som ett led i hållbarhetsarbetet på Nordisk Hiss i Värmland arbetar vi aktivt med att minimera bolagets miljö- och klimatpåverkan. Vårt mål är bland annat att minska pappersförbrukningen och antalet transporter. Vi uppmanar därför alla våra kunder att gå över till att ta emot fakturor digitalt, antingen per e-post eller Svefaktura.
Om ni önskar att ta emot fakturor digitalt, vänligen skicka er e-postadress för PDF-faktura, alternativt ert GLN-nr samt tjänsteleverantör för Svefaktura till oss på info@nordiskhiss.se
Vi kommer per 1/4 2020 att införa en fakturaavgift på 49 kr per faktura på samtliga pappersfakturor.

Tack för att ni är med och bidrar till en hållbar framtid.

För mer information kring övergången till digitala kundfakturor, vänligen kontakta Charlotte Teglgaard, Kommunikationschef Motum.  charlotte.teglgaard@motum.se / 0725 0125 22

Nordisk Hiss i Värmland tecknar nytt avtal med Karlstads Bostads AB

Nordisk Hiss i Värmland har tecknat ett nytt avtal med Karlstads Bostads AB (KBAB) gällande service och reparation av 260 hissar.

– Vi är mycket glada över att Nordisk Hiss i Värmland även i fortsättningen kommer att leverera hisservice och reparationer av hög kvalitet till KBAB, säger Jonas Jacobsson, VD Nordisk Hiss i Värmland.

Avtalet trädde i kraft 1 oktober 2019 och löper i två år med möjlighet till förlängning upp till 4 år.

Nordisk Hiss i Värmland utför stort moderniseringsprojekt åt lokal BRF

Nordisk Hiss i Värmland har nyligen vunnit en order på modernisering av 8 stycken hydraulhissar åt Bostadsrättsföreningen Karlstadshus nr 12.  Projektet kommer att påbörjas i slutet av augusti 2019 och beräknas vara klart under första kvartalet 2020.

– Vi är stolta över att ha fått förtroende att modernisera samtliga hissar hos Karlstadshus nr 12, säger Jonas Jacobsson, VD Nordisk Hiss i Värmland.

Att modernisera en hiss är ett kostnadseffektivt och miljövänligt sätt att förlänga hissens livslängd då man behåller så många originaldelar som möjligt och bara byter ut det som är trasigt eller inte klarar dagens krav på säkerhet, driftsäkerhet och miljöpåverkan. På så vis kan man få en modern och säker hiss och samtidigt bevara den gamla känslan. Läs mer om fördelarna med modernisering av hissar här