Motum - Hållbarhetsredovisning

Dialog med våra intressenter 16 MOTUMS HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Dialog med våra intressenter Våra intressenters åsikter är viktiga för oss för att kunna prioritera vårt fortsatta arbete inom hållbarhetsområdet. Årets intressentdialoger har varit en essentiell del i vårt hållbarhetsarbete och ligger till grund för vår strategi, målsättning och handlingsplan för 2020 och framåt. Kundundersökning Motum har en löpande dialog med intressenter för att säker- ställa att vi uppfyller de förväntningar som våra intressenter har på oss. Under året genomfördes en koncernövergripande kundundersökning med syfte att kontrollera att våra kunder är nöjda med erhållen tjänst. Syftet med att genomföra en kundundersökning är att få en bild av hur kunderna upplever dotterbolagen och däri- genom kartlägga styrkeområden och förbättringsområden för varje bolag. Undersökningen genomfördes via en webbenkät och skick- ades ut till ett urval av service och entreprenadkunder. Samtliga kunder kontaktades veckan innan för att informeras om att de skulle bli inbjudna att besvara några frågor via en webbenkät. Svaren på NKI-frågorna för Motum ligger på en hög nivå. Ungefär 9 av 10 kunder är mycket nöjda och anser att bolaget lever upp till kundens förväntningar. På frågan om hur nära bolaget är en perfekt leverantör av hissar och portar anser 85–89% att det är nära eller mycket nära. kunder är mycket nöjda och anser att bolaget lever upp till ens förväntningar 9 av 10 9 av 10 kunder är mycket nöjda och anser att bolaget lever upp till ens förväntningar. anser att Motum är nära eller mycket nära en perfekt leverantör av hissar och portar. 85–89% NKI 4,3

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyMDA=